Privacy in Zoom! Je online coaching sessie zo veilig mogelijk ingesteld
14 april 2020
Wat verkoopt beter? WooCommerce v.s. Easy Digital Downloads
27 april 2021
Toon alles

Testcase: Van een offline naar een online aanbod

Hoe doe je dat nou? Je aanbod aanpassen?

Hoe je dat nou precies doet? Je aanbod aanpassen naar een (gedeeltelijk) online aanbod, ja dat kan even een zoekplaatje zijn.

Daarom heb ik een bedrijf als voorbeeld genomen. En wel voor iets waarvan je eerst misschien zou zeggen… dat is niet iets wat via een online medium kan. Namelijk… healings! En als testcase mag ik Mara Riewald gebruiken. Super leuk!

De grote vraag; Hoe ervaar je de connectie tijdens een online healing?

Natuurlijk heb ik deze vraag aan Mara gesteld. Maar ik ga je eerst wat achtergrond informatie geven over Mara. Want Mara is een dame die vol passie zit. Vol passie over wat er in de wereld gaande is. Haar hart loopt over van liefde. En specifiek voor mensen die worstelingen in het leven ervaren waarin ze een nog grotere drive voor jongeren ervaart.

Mara is een spirituele coach en op een dag… deed ze iets… wat ik echt mega stoer vond!

Mara is gewend om offline te coachen en healen maar toen besloot ze… om dit ook online te gaan doen. En de eerste keer dat ze dit deed was tijdens een Facebook live en ook meteen een groepshealing! Een vrouw naar mijn hart, dat kan je natuurlijk wel begrijpen. Ik vertel haar verhaal aan vele ondernemers, ter inspiratie.

Het antwoord

En haar antwoord op mijn vraag is…

*trommelgeroffel*

“Nee, ik ervaar geen verschil.”

Wauw! Moet je nagaan! Wat dit opent als mogelijkheden. En ik zie en hoor het veel meer om mij heen gebeuren. En persoonlijk ervaar ik ook dat energie geen afstand kent. De connectie is er.

En nu denk je misschien… “Ja maar… wat raar!”
Nou… eigenlijk… helemaal niet.

Ja, al het onbekende is raar. Maar als je erbij nadenkt… toen er nog geen telefoon bestond. Was het een erg raar idee dat je met iemand aan de andere kant van de wereld kan praten… via een lijntje. En nu doen mensen dat zelfs zonder een draadje. Imagine that! Raarrrrrr!!!!

En hoe werkt het dan om hier een online aanbod van te maken

Bij je aanbod is het belangrijk dat je echt in de doelgroep duikt. Wat zijn hun vragen, wat zijn de stappen die worden gemaakt. Bij een healing wordt dit wel allemaal over de kop gegooid. Want soms zijn zelfs 1 a 2 sessies genoeg. Daar ga je dan met je psychologische stappen.

Maar ik ga de uitdaging aan! Want er zijn altijd vele wegen naar Rome!

Mara is een power vrouw en is na ons gesprek meteen fanatiek aan de slag gegaan en eerlijk gezegd… weet ik niet meer zo goed wat ze nu zelf heeft bedacht en waarbij ik geholpen heb. Dus laten we het op een co-creatie houden.

De product piramide

Ik maak gebruik van de product piramide die bestaat uit een low-end, middle-end en een high-end aanbod. En anders dan waar de meeste businesscoaches beginnen… begin ik met het low-end aanbod. Zo lukt het veel beter om vanuit de klant te denken, is mijn ervaring. Stap 1… logisch toch?

Het low-end aanbod

Tijdens ons gesprek werd al duidelijk dat het voor mensen natuurlijk ook allemaal nieuw en spannend is. Dus een start aanbod zodat iemand dit kan ervaren op een hele laagdrempelige manier is heel fijn om te doen. Dat is het Low-end aanbod. Groepshealings om de healings en coaching te ervaren en er vertrouwder mee te raken. Waar ze ook al mee begonnen was, super goed!

Daarnaast deelt Mara ontzettend veel informatie waarin iemand kennis met haar kan maken en overtuigd kan raken van haar kennis en kunde. Bij alles wat gedeeld wordt zou ik als call-to-action het low-end aanbod aanbieden.

Iedereen heeft weer andere thema’s die spelen. Dus als je een groepshealing doet, is het wel fijn als thema’s overeenkomen. Zodat er ook een verbinding wordt gecreëerd in de groep. En natuurlijk kan je altijd weer van elkaar leren. Mara heeft hier verder vorm aan gegeven door er ‘Online thema bijeenkomsten’ van te maken. Een laagdrempelige instapper voor € 10,-.

Middle-end

Hiervoor kan een healende 1-op-1 coachingsessie genomen worden. Voor als iemand een blokkade ergens ervaart. Ik zou hierin de mogelijkheid geven voor zowel fysiek als online (dit hangt ook volledig af van je eigen persoonlijke wensen!). Ik zou het bijvoorbeeld fijn vinden om een online sessie te krijgen, maar iemand anders wil echt fysiek aanwezig zijn en is misschien nog niet zo vertrouwd met online. Dit kan wel groeien na 1 sessie. Want dan ken je iemand al.

High-end

Een online training, in groepsverband. In het kader van delen is helen. De geruststelling van het weten dat er andere mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten doet wonderen! In deze training kom je laag voor laag dieper en dieper op een hele fijne verlossende manier.

Aan deze trainingen kunnen ook weer thema’s gegeven worden. Ter promotie kan voorafgaand inspiratie en tips over dit thema gedeeld worden. Een eerste stap kan in een thema voor het low-end aanbod gebruikt worden. En zo kan iemand doorgeleid worden naar de volgende stap… het high-end aanbod. Waar iemand nog dieper met zichzelf aan de slag gaat.

Wat ga je promoten

Omdat het high-end aanbod niet een hele hoge prijs heeft, kan het middle-end aanbod sneller weggelaten worden. Het is ook voor jezelf om te voelen wat je het leukst vindt om te doen.

Ik vind het heel fijn dat ik ook bij iemand een eenmalige afspraak kan inplannen zodat ik hier en daar even recht getrokken kan worden  Maar bepaalde onderwerpen wil ik meer de aandacht geven en vind ik het ook fijn om te kunnen delen met anderen. De verbinding hierin te voelen. Daar volgen vaak zelfs nieuwe vriendschappen uit. En dat is natuurlijk erg leuk als je daarvoor kan zorgen als ondernemer.

Dit is mijn advies voor Mara. Ik wens je veel succes met het opzetten van jouw (online) aanbod en hoop dat dit artikel ter inspiratie dient.

Vrije blije groet,
Mariëtte

Wil je nog meer geïnspireerd worden?

Ik deel veel in mijn gratis groep. Hier kan je ook verschillende mini-trainingen vinden. Doe gezellig mee! Het is een groep met coaches en therapeuten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *