Vrijheid begint bij je okselhaar
19 oktober 2018
Gratis tutorial | Facebook adverteren (likers bereiken)
22 november 2018
Toon alles

Krijg meer klanten door dit inzicht (en bespaar tijd en geld)

young french artist with a megaphone

Laat jezelf zien

Als ondernemer kom je er niet onder uit. Je moet jezelf laten zien. Zichtbaar worden. En eigenlijk niet alleen even om het hoekje kijken om te zwaaien… nee, er is toch wel meer dan dat nodig.

Het gevaar van…

Een aantal van mijn klanten staan op beurzen om zichzelf te laten zien en meteen in contact te komen met de doelgroep. Dat is een hele mooie manier en kan op een fantastische manier werken. Toch werkt het vaak niet. Misschien heb je dit zelf ook al meegemaakt en ben je er daarom mee opgehouden. Zonde!

Hoe kan het wel voor je werken?

Simpelweg… door vooraf strategisch na te denken. Ik kreeg gisteren een mailtje van een klant dat ze graag een flyer, banner en visitekaartje wil voor op de beurs. Vaak komt er dan het logo en het algemene verhaaltje op. En natuurlijk, ook dit kan werken. Maar het kan nog veel meer resultaat hebben.

Zorg voor actie en maak het leuk

Ik geef bijvoorbeeld de flyer en banner meer actie mee. De betreffende klant heeft namelijk een online test, wat ook 1 van de eerste stappen van haar funnel is. Deze test kan ook op de flyer geplaatst worden. Op deze manier zorg je ervoor dat er iets bij je stand te doen is en je hebt meteen iets om over te communiceren.

Op de banner wordt ook gecommuniceerd dat er een test te doen is. Mensen zijn gek op testjes, zolang ze makkelijk te doen zijn. Het moet niet te lang zijn.

De visitekaartjes geef ik ook iets anders mee. Aan de ene kant wordt het wel een visitekaartje, maar aan de andere kant staat een tip die hoort bij de eerste fase van het proces waar iemand in zit. Het is voor een spirituele beurs. Mensen die hier komen vinden het vaak erg leuk om een kaartje te trekken die voor hun bedoeld is. De kaartjes komen dan ook in een mooie schaal te liggen zodat iemand op gevoel een kaartje kan pakken. Op deze manier is het een bewaaritem geworden en wordt het leuk gemaakt om een ‘visitekaartje’ te pakken.

En zo is voor alles wel iets te bedenken waardoor het simpelweg beter werkt.

Begin bij stap 1

Belangrijk is dat je voor jezelf bedenkt waar iemand begint. Waar is iemand in het proces. Als iemand bijvoorbeeld tegen een burn-out aanzit of in een burn-out zit. Waar heeft deze persoon behoefte aan, wat is belangrijk. En beseft deze persoon dat dit het geval is? Vaak hebben mensen van zichzelf nog helemaal niet in de gaten dat er echt stappen ondernomen moeten worden. Het is aan jou om deze mensen hier bewust van te maken. En vervolgens… nemen ze een traject bij je af. Maar dit proces heeft tijd nodig. Ze moeten bewust worden van hun probleem en dat jij daar de juiste persoon voor bent om te helpen bij de oplossing.

Als je meteen een aanbod doet voor een volledig coachingstraject dan zal je sneller een nee dan een ja krijgen. Maar als je iemand op een hele laagdrempelige manier kan helpen met een aantal tips zodat iemand al fijner in z’n vel komt te zitten of de eerste stappen voor zichzelf kan maken, dan ben je aan het bouwen naar een ja.

De eerste stappen van het proces kan je vervolgens op een leuke manier verweven in je marketing.

Wat is bij jou de eerste stap om jouw doelgroep te bereiken?

 

Vrije blije groet,

Mariëtte

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *